Laiškų pasirašymas sertifikatu

Iš IV pagalba klientams.
Peršokti į: navigacija, paiešką

Sertifikatų leidėjas Comodo suteikia nemokamą sertifikatą, kurį įsidiegus į naudojamą el. pašto programą galima pasirašyti siunčiamus laiškus. Tokiu būdu išsiuntus laišką gavėjai matys, kad laiškas tikrai atkeliavo iš siuntėjo pašto dėžutės.

Kaip atrodo pasirašytas laiškas, priklauso nuo gavėjo naudojamos pašto programos:

Mozilla Thunderbird pasirašytą laišką išskiria antspauduoto voko (Thunderbird Signed.png) ikona prie datos:

Pasirasytas laiskas.png

Microsoft Outlook pasirašytą laišką išskiria kaspino (Outlook Signed1.png) ikona prie laiško temos ir atsidarius laišką žemiau temos matosi kas pasirašė šį laišką:

Outlook Signed.png


Išdavimas

Norint gauti sertifikatą, pirmiausia reikia užsiregistruoti Comodo svetainėje. Šiame puslapyje iškart matomas didelis mygtukas su tekstu "Sing Up Now", kurį paspaudus reikia įvesti savo duomenis ir slaptažodį, su kuriuo galima atšaukti sertifikatą (pavyzdžiui, pametus atsiųstą raktą ir nenorint, kad kiti naudotųsi sertifikatu), bei sutikti su Comodo sąlygomis. Visa tai atlikus ir paspaudus mygtuką "Next", į nurodytą el. paštą išsiunčiamas laiškas su nuoroda į sertifikato atsisiuntimo puslapį.

Atsisiuntimas

El. paštu Comodo atsiunčia tokį laišką:

Comodo laiskas.png

Sertifikato atsisiuntimui rekomenduojama naudoti Mozilla Firefox naršyklę, nes iš jos nesudėtingai galima pasiimti suteiktą sertifikatą.


Sertifikato atsisiuntimo žingsniai:

1. Laiške paspaudus mygtuką "Click & Install Comodo Email Certificate", atsidaro naujas naršyklės langas ir sertifikatas automatiškai įsidiegia į naršyklę.

2. Sertifikatas išsaugomas per Firefox naršyklės nustatymus (Edit > Preferences):

Firefox Preferences.png

3. Nustatymų lange pasirinkus skiltį "Advanced", pasirenkama kortelė "Certificates" ir nuspaudžiamas mygtukas "View Certificates"

Firefox Advanced.png

4. Atsidariusiame naujame lange reikia pasirinkti kortelę "Your Certificates". Sąraše suradus Comodo sertifikatą ir ant jo paspaudus, aktyvuojasi mygtukas "Backup". Paspaudus šį mygtuką, naujame lange reikia nurodyti, kur išsaugoti sertifikatą, įrašyti jo pavadinimą bei slaptažodį, kuriuo bus apsaugotas sertifikatas.

Firefox Certificates.png


Diegimas

Microsoft Outlook

Sertifikato diegimas į Outlook programą susideda iš dviejų dalių. Pirmiausia sertifikatą reikia įdiegti į Windows operacinę sistemą, po to - pasirinkti sertifikatą Outlook programoje.

1. Paspauskite ant sertifikato ikonos dešiniu mygtuku ir pasirinkite "Install PFX"

Sertifikato diegimas1.png

2. Atsidariusiame lange spauskite "Next"

Sertifikato diegimas2.png

3. Toliau mūsų prašo patikslinti kelią iki sertifikato, kadangi failas jau buvo pasirinktas reikia vėl spausti "Next"

Sertifikato diegimas3.png

4. Suvedame sertifikato slaptažodį, kurį sugalvojome, kai sertifikatą išsisaugojome iš Mozilla Firefox naršyklės ir spaudžiame "Next"

Sertifikato diegimas4.png

5. Pasirenkame "Automatically select the certificate store based on the type of certificate", kad automatiškai būtų parenkama kur išsaugoti sertifikatą ir spaudžiame "Next"

Sertifikato diegimas5.png

6. Kai visi pasirinkimai yra geri, matysite tokį pranešimą ir paspaudus mygtuką "Finish" sertifikato diegimas bus pradėtas.

Sertifikato diegimas6.png

7. Apie sėkmingai įdiegtą sertifikatą būsite informuoti iššokusiu nauju langu. Jį galite uždaryti paspaudžiant mygtuką "OK" ir iškart atsidaryti Microsoft Outlook pašto programą

Sertifikato diegimas7.png

8. Atsidarius pašto programą pasirinkite "File" ir iš siūlomų pasirinkimų paspauskite "Options"

Sertifikato diegimas8.png

9. Atidariusiame lange įsitikinkite ar ties "Encrypted e-mail" esate uždėję varneles kaip nurodyta paveikslėlyje ir tada spauskite "Settings..."'

Sertifikato diegimas9.png

10. Naujai atsidariusiame lange, skiltyje "Certificates and Algorithms" paspauskite "Browse" mygtuką ir pasirinkite šios el. pašto dėžutės sertifikatą ir išsaugokite visus pakeitimus du kartus paspausdami "OK" mygtuką.

Sertifikato diegimas10.png

Atlikus visus išvardintus veiksmus, Jūsų laiškų gavėjai matys, kad laiškai yra pasirašyti: Outlook Signed1.png

Mozilla Thunderbird

1. Atsidarykite Thunderbird nustatymus (Preferences > Account Settings) čia pasirinkite "Security" ir paspauskite mygtuką "Manage Certificates"

Thunderbird Security.png

2. Naujai atsidariusiame lange paspauskite mygtuką "Import", suraskite sertifikatą ir jį importuokite. Importavimo metu Jūsų paprašys suvesti sertifikato slaptažodį, kurį vedėte, kai išsaugojote sertifikatą ir paspauskite "OK".

Thunderbird Certificate.png

3. Grįžus į "Security" langą, skiltyje "Digital Signing" paspauskite "Select" mygtuką

Thunderbird Security2.png

4. Naujame lange pasirinkite savo sertifikatą iš duodamo sąrašo bei paspauskite "OK"

Thunderbird Sertifikatas.png

5. Jums iššoks lentelė su klausimu ar pageidaujate naudoti šį sertifikatą ir laiškų užkodavimui. Jei planuojate naudotis šia funkcija, tada spauskite "Yes", jeigu ne, tada "No".

Thunderbird Encoding.png

6. Kad nereikėtų kas kartą rašant laišką įjungti pasirašinėjimo, "Security" puslapyje, uždėkite varnelę ties "Digitally sign messages (by default)"

Thunderbird Security3.png

Atlikus visus išvardintus veiksmus, Jūsų laiškų gavėjai matys, kad laiškai yra pasirašyti: Thunderbird Signed.png